Românii au tupeu. Preview: România – Luxemburg


În viaţă e bine să ai tupeu. E bine să te naşti cu „cojones”, să te impui. DAR NUMAI ATUNCI CÂND E CAZUL. Luni, domnul Gabriel Torje a fost nesimţit. În primul rând pentru că s-a adresat la persoana a doua pe durata întregii conferinţe unor persoane mai în vârstă şi mai INSTRUITE decât domnul al cărui nume a fost mai sus amintit. În al doilea rând, pentru că s-a adresat nepoliticos unei amărâte de jurnaliste, care şi-a permis grosolănia de a întreba dacă suntem în stare să-i batem pe luxemburghezi.

De multă vreme am studiat încercările de oratorie ale lui Torje pe la conferinţele de presă. Pe baza celor următire, mi-am permis să notez următoarele observaţii:

  • nouă din zece fraze ce ies din gura mijlocaşului dinamovist conţin expresia „Problemele de acest gen mă depăşesc”;
  • în nouă din zece fraze, exprimarea este una cel puţin precară. Nemaibăgând de seamă faptul că pronunţă „este” aşa cum se scrie (oamenii care au mai fost pe la orele de română prin gimnaziu ar şti că la pronunţie se adaugă şi un „i” înaintea cuvântului);
  • în zece din zece fraze, se chinuie să scoată pe gură cuvintele potrivite. Mai pe româneşte, se cacă pe el.

Sumarizând (e un altfel de a spune „pe scurt”, „deci”, „în concluzie”, Găbiţă), domnul Torje ăsta e un nesimţit. Habar nu are pe ce lume trăieşte, se crede mare şi tare când îi ies nişte driblinguri amărâte cu Buleică şi Trtovac deşi Lulic l-a (atenţie Gabi!, se scrie cu liniuţă) făcut praf şi pulbere sâmbătă. Ar fi altceva dacă am vorbi despre un jucător care ar avea măcar un titlu de campion în palmares, dacă am vorbi despre un om cu mai mult de cinci selecţii la naţională. Găbiţă ăsta a ţinut să compleze „Putem bate Luxemburgul, aşa cum putem bate orice echipă”. Pe cine bateţi voi, mă, de doi ani? Vă zic eu. Pe nimeni. Ultima victoria a voastră într-un meci oficial datează de la meciul cu Insulele Feroe. Dar eu vă cred pe cuvânt. Puteţi să bateţi orice echipă. Fizic. La fotbal, nu m-aş baza pe voi nici contra Luxemburgului. Cât despre lipsa de respect cu care ai tratat toţi acei băieţi şi toate acele fete cu nişte facultăţi la activ, vezi că nu vorbeşti cu Ioana Popescu. Realizezi?

Şi selecţionerul e nesimţit. A spus că noi, românii, nu sutem patrioţi. DECI NOI SUNTEM DE VINĂ. El e cel mai bun selecţioner. Dar nu poate să câştige un meci oficial de ani de zile pentru că nu suntem noi (eu şi tu, dragă cititorule) patrioţu. De asemeni (ştiu, Gabi, ai crede că forma corectă este „de asemenea”, dar se acceptă şi forma asta; şi da, se scrie cu spaţiu), Răzvan e sensibil. A interzis accesul oamenilor la antrenamentele oficiale. Dar declaraţia lui Lucescu cel mic (şi nu o spun pentru că e fiul lui nea Mircea sau pentru că ar fi scund) care m-a surprins prin tupeul de care a dat dovadă selecţionerul, a fost „Şansele de calificare sunt intacte”. Să mori tu!? Băi Răzvane, ai ajuns tu, un mucos în această breaslă a tehnicienilor, să îmi jigneşti cunoştinţele în matematică? Hai să-ţi zic ceva. Şansele noastre tind spre zero. Exact cum era treaba cu limitele, prin clasa a XI-a. Nu mă bazez că mai ştii tu ce ai învăţat la liceu, dar îţi garantez că e aşa. Ţi-o spune un băiat care le cam are cu matematica…

Legat de meciul cu Luxemburg, nu pot să spun decât că mi-e frică. De câştigat, nu ar trebui să câştigăm. Cel puţin nu în condiţii normale. Pronostic: X2. Şi, din păcate, NU EXAGEREZ ABSOLUT DELOC!!!!!

Aşa va arăta Găbiţă la 35 ani

Aşa va arăta Găbiţă la 35 ani

 

Published in: on Martie 29, 2011 at 12:03 am  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://pedigree77.wordpress.com/2011/03/29/romanii-au-tupeu-preview-romania-luxemburg/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

