Răzvan Lucescu: GAME OVER! Overview: Bosnia 2-1 România


Optimism excesiv. Aceasta a fost deviza cu care ne-am dus la Zenica. Ne bazam pe revenirea lui Mutu, pe forma bună a lui Zicu, pe foamea de performanţă a „tricolorilor”. Primul a fost extrem de şters, al doilea a fost băgat abia cu cinci minute înainte de final, iar foamea (de performanţă) ne roade şi ne va mai roade mult şi bine.

În cele din urmă Chivu n-a mai luat loc nici măcar pe banca de rezerve. Săpunaru a fost înlocuit in extremis de Cornel Râpă, tot din motive medicale. Eu unul mi-am notat primele două nume, plus cel al lui Ştefan Radu, care din start n-a vrut să fie forţat. Vreau să verific în week-endul viitor cât de „accidentaţi” vor fi ei la echipele de club. Deja îl văd pe Chivu mâncând pământul pentru Inter, iar pe Săpunaru uitând de temperatura 37.4. MĂ ÎNDOIESC că toţi aceşti trei jucători s-au lovit ÎN ACELAŞI TIMP, fix înainte de meciurile României…

CUM A DECURS JOCUL: Aşadar, cu optimism în suflet dar fără Chivu pe teren, începem meciul. Pierdem mingea din primele secunde, iar când cronomentrul indica secunda 30 am notat primul şut al Bosniei, autor Dzeko. După alte două şuturi expediate în blocaj, răspundem prin Marica, cel care scapă spre poartă dar e blocat în ultimul moment. Aşadar, avem joc pe contre. Cel puţin până atunci, deoarece au urmat minute bune de dominare a gazdelor. Rând pe rând, Dzeko şi Misimovic au irosit şanse bune de a deschide scorul. În minutul 29, după ce am reuşit să mai liniştim jocul, o centrare expediată de Raţ a lovit un adversat, iar mingea ajunsă la Marica a fost preluată cu mare stil şi reluată din vole sub bara transversală a porţii lui Hasagic. Până la final putem consmena doar un şut al lui Pjanic, scos de Pantilimon.

Repriza a doua a debutat cum nu se putea mai prost pentru noi, cu Dzeko et comp în careul nostru. În minutul 50, mingea îl loveşte în mână pe Goian, cel care a evoluat atât de bine până în acel moment (dar şi până la finele meciului) în urma unui carambol. Putem spune că au existat circumstanţe de penalty, însă arbitrii au ţinut cu noi. Parcă terenul era înclinat spre poarta lui Pantilimon. Ne apărăm, dar totuşi rezistăm. Norocul n-a mai ţinut cu noi în minutul 63, atunci când Ibisevic a fructificat o eroare de marcaj la un corner şi a egalat. Din acel moment era clar că Răzvan trebuia să mute ceva pentru a rămâne măcar cu un punct de pe urma acestui meci. Răzvan a făcut unele modificări, însă nu le-a „ginit”. Cociş intră în locul unui Torje obosit, Ropotan intră în locul unui Florescu lamentabil. Până la final nu am putut consemna nicio schimbare pe teren la nivel de joc. Doar pe tabelă. Bosnia a trecut în avantaj graţie reuşitei lui Dzeko, cel care a împins practic mingea în poartă. Intră şi Zicu, de parcă ar mai conta. Posesie: 64%-36%. Fluier final. Calificarea e pierdută.

BOSNIA: Hagasic 7 – Mujzda 8, Spahic 7, Mravac 7, Lulic 8 – Pjanic 7, Rahimic 7, Medujanin 7 (’71,Maletic 7), Misimovic 8 (’81, Ibricic) – Dzeko 9, Ibisevic 8 (’76, Muslimovic).

ROMÂNIA (Răzvan Lucescu): Pantilimon 6 – Râpă 6, Tamaş 7, Goian 8, Raţ 6 – Torje 5 (’71, Cociş), Florescu 3 (’76, Ropotan), Alexa 4, Deac 5 (’85, Zicu) – Mutu 6, Marica 7.

CONCLUZIE: Pe parcursul meciului Bosnia 2-1 România mi-am dat seama ce selecţioner slab e Răzvan. Ca antrenor de echipe de club, jos pălăria. Dar ca selecţioner, nici nu mai vreau să aud de el. Sau cel puţin nu la România, Italia sau Argentina.

De doi ani, de când a fost instalat în funcţia de selecţioner, Răzvan a tot construit şi recontstruit echipa naţională până a dărâmat-o de tot. De doi ani ni-l bagă pe gât pe Florescu. Ia mai scuteşte-ne! Ai ajuns pe un drum blocat. Spuneai că vei demisiona în momentul în care şansele de calificare la Euro 2012 vor fi zero. Ei bine? Nu vezi că pe ecran scrie „Game Over”?

La modul în care văd eu lucrurile, mai avem o singură soluţie. Cosmin Olăroiu. Antrenor valoros, care a demonstrat, nu s-ar plânge ca Răzvan de lipsa de valoare a fotbaliştilor, şi întâmplător e liber de contract. E mai mult decât antrenorul potrivit.

Published in: on Martie 27, 2011 at 12:00 am  Comments (3)  
Tags: , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://pedigree77.wordpress.com/2011/03/27/razvan-lucescu-game-over-overview-bosnia-2-1-romania/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 comentariiLasă un comentariu

  1. ar mai fi si Dan Petrescu, antrenor strain, Gica Hagi (desi am ceva indoieli in privinta lui), Victor Piturca care a reusit sa faca o echipa cam din aceiasi jucatori, echipa calificata la EURO si daca ar fi executat altcineva in afara de mutu (scarita lui Buffon) am fi fost calificati in sferturi, sau chiar Dorinel Munteanu care demostreaza ca stie sa faca echipa din niste jucatori NO NAME

    Ramm

  2. Din numele de mai sus, doar Victor Piţurcă mi s-ar părea o soluţie bună. Şi el e liber de contract şi, după cum ai spus şi tu, a mai fost pe la naţională şi a avut rezultate. Îţi spun de ce nu i-aş vedea pe ceilalţi antrenori înlocuindu-l pe Răzvan:

    Petrescu abia a promovat în prima ligă rusă, nu cred că şi-ar dori să abandoneze proiectul de la Kuban Krasnodar pentru o naţională care scârţâie.

    Hagi trebuie să-şi ia o pauză lungă după episodul „Galatasaray II” în care să înveţe din cea a greşit.

    Cât despre Dorinel, eu consider că mai trebuie să demonstreze până să ajungă selecţionerul României. Asta e părerea mea…

  3. Petrescu, Hagi Piturca sau altii oricum nu ar veni la natoinala…Nationala e condusa din umbra. Jucatori precum Deac, Florescu Ropotan, Cocis, Marica nu au ce cauta la nationala pana nu demonstreaza la echipa de club. OK, Marica a dat gol dar atat, in afara de gol nu a facut nimic, mutu a ramas doar numele de el….suntem slabi

    P.s. am scris si in blogul meu despre nationala noastra…imi e rusine ca astfel de jucatori ne reprezinta:(


Lasă un răspuns

