Iarna de criza


E iarn-afară, e iarnă şi-n suflet.
E ger în buzunare şi la rubrica „buget”.
Moş Crăciun nu mai are bani nici de bilet,
Ce vroiai? Să-şi lase renii la amanet?

S-a anunţat la tv, s-a anunţat şi la radio,
Moş Crăciun şi-a pierdut toţi banii la cazinou.
De ruşine s-a baricadat în birou
Şi nu-ţi va mai lăsa anul acesta sub brad niciun cadou.

Au sosit colindătorii. Nu-i auzi?
Bat cu paru-n uşa ta pentru bani lichizi.
Nu rezolvi nimic dacă usa nu o să le deschizi
Tot or să-ţi spargă geamurile cu niste cărămizi.

Soluţia cea mai bună e să le arunci un 5 lei.
Nu te vor înjura de mamă, aşa cum fac de obicei,
Nici maşina nu ţi-o vei găsi zgâriată de zeci de mii de chei,
Şi nici nu-ţi vor pune nici căcat pe clanţă, decât dacă tu vrei.

E Crăciun, deci e Hruşcă.
Dacă nu-ţi place, ia mai dăi pe gât o duşcă.
Ştiu, şi eu simt în gât o găluşcă
De fiecare dată când îl aud, şi-mi vine să-l împuşc c-o puşcă. (notă redacţională – găsiţi voi o rimă mai bună)

De când mă ştiu îmi cântă „Leru-i ler!”.
Îmi cântă întruna şi mă zgârie pe creier.
Enervandu-mă la culme rămân fără aer
Şi cu dorinţa că vreau să-l lovesc cu o bucată mare de fier.

Later edit: Iniţial vroiam să public o altă poezie, cea despre care vă vorbeam nu cu mult timp în urmă, însă, deoarece azi au căzut primii fulgi de nea ai sezonului de iarnă decembrie 2010 – februarie 2011, am decis să public o altă poezie decât cea pe care doream iniţial să o public, mult mai în temă şi mai cenzurată.

Published in: on Decembrie 9, 2010 at 8:43 pm  Lasă un comentariu  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://pedigree77.wordpress.com/2010/12/09/iarna-de-criza/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

