Overview: Franta 2-0 Romania // Frustare


Cred ca toti romanii am avut aceleasi cuvinte pe buze pe care le-am avut si eu in minutul 83, atunci cand Franta a deschis scorul in urma unui gol controversat, consecinta unei greseli de arbitraj. Iar acestea au fost urmatoarele: „Puuula meaaa”. De data aceasta putem sa ii dam dreptate lui Mircea Lucescu atunci cand va spune „Bâbâbâ… Ne-au distrus arbitrii… Bâbâbâ”. Pacat. Totusi, am reusit sa tinem ritmul cu Franta. Am ajuns sa controlam jocul. Dar probabil totul a fost un miraj, intrucat realitatea ne indica locul 5, pozitie cu care am inceput sa ne obisnuim.

In prima parte a meciului am dat dovada de organizare foarte buna. S-a vazut inca din primele minute faptul ca Razvan a pregatit bine jocul defensiv. Asa cum, dealtfel, a facut-o si in intalnirile precedente. Am putut nota si spiritul de sacrificiu, mentalitatea cu care ne tot intoxica Razvan in cadrul conferintelor de presa. Tamas ne-a aratat ca evolueaza in Premier League, a  alergat dupa mingi pentru ca Franta sa nu beneficieze de lovituri de colt, si a reusit sa indeplineasca ceea ce si-a propus. Chivu a fost parca mai elegant ca niciodata. Din pacate pentru noi, Cristi a fost cel mai important jucator al nostru in prima repriza, semn ca mai mult ne-am aparat. Ocaziile mari ale lui Malouda, Alou Diarra sau Benzema ne-au dat emotii, am simtit glontul trecand pe langa tampla noastra cu viteza TGV-ului. Zicu a parut timorat pasand numai in spate, Stancu abia a pipait balonul, Radoi a fost inexistent.

Repriza secunda a fost una cu totul altfel pentru „tricolori”. In minutul 47 Stancu a patrus in zona careului de unde a centrat periculos, urmand apoi ca Florescu sa suteze cu mult curaj, bine, insa Hugo Lloris a fost la datorie. Urmeaza alte cateva ocazii ale francezilor, culminand cu sutul lui Valbuena, cel care mi-a lasat impresia ca are lipici la minge, respins in bara transversala de catre Pantilimon, ingerul nostru pazitor. Acelasi Pantilimon reuseste sa ne salveze in multiple randuri, astfel ca Razvan a fost inspirat in momentul in care l-a titularizat pe inaltul goalkeeper al Timisoarei. In minutul 61 Mirel Radoi ajunge in fata careului, insa, in loc sa suteze asa cum o face in Arabia Saudita acolo unde marcheaza goluri foarte frumoase, de la distanta, a preferat sa astepte solutia cea mai buna pana ce n-a mai avut alternative. Nu putem uita de prestatia grozava a lui Ciprian Deac, cel care si-a facut pe deplin treaba pe plan defensiv, recuperand in mod extraordinar mai multe mingi. In minutul 71 Sapunaru patrunde pe flancul drept iar in urma unui schimb de pase, ajunge sa suteze, insa mingea loveste bara, spre dezamagirea celor zece mii de romani din tribune. Pana la final mai putem consemna grava eroare de arbitraj dar si de ordin tactic a noastra, greseli pe fondul carora Franta a deschis scorul, plus reusita lui Gourcuff, cel care a marcat de doua ori pentru nationala „cocosului galic”, ambele reusite fiind consemnate in meciuri contra Romaniei.

Pe scurt, Franta a jucat doua reprize, noi am jucat doar una…. Pe scurt, am pierdut calificarea, in vreme ce Franta se disanteaza in aceasta grupa. Ramanem cu doua puncte plus batul acadelei supte de Laurent Blanc.

FRANTA: Lloris ** – Reveillere **, Rami ***, Mexes **, Clichy ** – Diarra **, Mvila *** – Nasri *** (’74 Gourcuff), Valbuena *** (’68 Remy ***), Malouda ** – Benzema ** (’86 Payet). Selectioner: Laurent Blanc.

ROMANIA: Pantilimon *** – Sapunaru **, Tamas **, Chivu ***, Rat ** – Radoi * – Cocis * (’87 Roman), Florescu **, Zicu – (’46 Deac **) – Stancu * – Niculae – (’63 Marica *). Selectioner: Razvan Lucescu.

Published in: on Octombrie 10, 2010 at 1:04 am  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://pedigree77.wordpress.com/2010/10/10/overwview-franta-2-0-romania-frustare/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

