Copiez, deci exist!


Trebuie sa definitivam ceva de la inceput – cu totii am incercat sa copiem macar o data la teste, fie ca am fost inventivi si am utilizat metode creative (gen fituici lipite pe adidas), fie ca am fost lipsiti de inspiratie si am colaborat cu colegul de banca. Unii fac asta ocazional, altii considera copiatul ca fiind o arta. Cei cu fixisme gen „Nu copiez. Mai bine invat” pot fi numiti fara remuscari tocilari, deoarece copiatul reprezinta nu doar o modalitate de a trisa la teste pentru o nota mai buna, cat un test de abilitate si indrazneala, mai ales daca aplici metode inventive, iar refuzul de a copia dovedeste lasitatea, in vreme ce refuzul de a-ti ajuta un coleg reprezinta lipsa de caracter… Asadar, copiaza si ajuta-ti colegii cand ai ocazia deoarece si pe tine te vor ajuta altii!

Revenind strict la copiat, nu vreau sa se creada ca promovez copiatul in detrimentul invatatului. Desigur ca e mai bine si mai sigur sa inveti pentru un test, deoarece astfel iti vei cunoaste adevaratele cunostiinte INSA stim prea bine ca in zilele de azi, despre orice disciplina am vorbi, materia este prea stufoasa si cateodata de neinteles, iar daca mai punem la socoteala ca sunt aproximativ 15 materii la care trebuie sa inveti si sa dai test (vorbesc aici de liceu), copiatul este singurul lucru iti intinde o mana de ajutor; nu mai vorbesc ce este scoala in zilele de azi, tot ceea ce conteaza e diploma, nu si ceea ce ai in cap, de unde si concluzia mea: nu se merita sa inveti la fiecare test sau sa iti incarci capul cu materie inutila, este bine sa mai copezi din cand in cand.

Legat de copiat si de cele mai bune metode, am cateva solutii pentru cei care nu au chef de tocit pentru teste. Recomand urmatoarele metode, care au grad minor de risc, si care pot fi extrem de eficiente:

  • Fituici lipite/scrise pe radiera. Am vizionat de curand un film scurt in care o persoana se chinuia sa decupeze o portiune din radiera pentru a lipi o fituica trasa la imprimanta… Mi s-a parut extrem de inutil sa mai decupezi o portiune din radiera (de dimensiunea fituicii) cand poti sa o lipesti direct. Deasemenea, daca ai o radiera relativ mare, un scris relativ mic si ai un instrument care scrie relativ subtire, poti la fel de bine sa scrii pe radiera, fara a mai fi de nevoie de fituica, scotch etc. Ma rog, fiecare face cum poate!😛
  • Fituici lipite/scrise pe liniar (preferabil, metalic). Nu e nicio problema daca este pe liniar din plastic, doar ca riscul de a fi vazut de profesor creste cu atat mai mult cu cat culoarea riglei este deschisa, iar informatiile sunt scrise cu negru. Avantajul principal al liniarului metalic este ca nu poti fi prins de profesor copiind, deoarece culoarea liniarului nu e cu mult diferita fata de cea a creionului, insa diferenta e sesizabila daca vrei sa copiezi.
  • Fituici scrise pe ceas. O metoda pe care, sincer, nu am mai auzit-o pana la testare de la nimeni, mi-a trecut prin minte fara a ma fi inspirat (in sensul ca nu am cules-o de la vreun prieten sau de pe vreun forum sau alt site). Trebuie doar sa ai un ceas mecanic, iar pe partea pe care apesi sa se fixeze ceasul, scrii formule sau ce iti mai trebuie (iti incape destul de putin deoarece nu prea exista ceasuri care sa aiba chestia aia prea mare, dar asta e… mie mi-a functionat in dese randuri la istorie, unde trebuia sa retin ani si fel si fel de evenimente…).
  • Fituici lipite pe talpa sau pe pantof, lateral. Aceasta metoda e una din foarte putinele pe care le-am auzit de la vreun profesor. Profu’ meu de istorie din gimnaziu ne-a spus-o in timpul unei lucrari, cand un coleg statea cu un picor peste celalalt, iar profesorul credea ca acesta copia, dupa aceea spunandu-ne acest mecanism de copiere, la care apela des in timpul facultatii. De ce e riscanta? Pai fituica daca e lipita cu scotch poate sa cada de pe pantof, iar proful poate sa gaseasca pe jos acea fituica. Oricum, merita incercata, am testat-o si merge daca ai scotch bun!! Sugestie: e bine sa ti-o lipesti inainte de test, evident ca nu e bine sa joci fotbal cu fituica lipita pe pantof ).
  • Lectii scrise pe telefon. Este o metoda noua; toata lumea are un telefon performant, toate lumea stie sa scrie o ciorna in mesagerie sau sa copieze un fisier de tip .txt sau in alt format compatibil, pe telefon. Daca ai un profesor extrem de atent la orice detaliu, e mai greu sa „misti” ceva pe telefon, insa daca ai un profesor care te lasa sa operezi calcule pe telefon, esti un norocos! Nu rata astfel de oportunitati, e un cadou pe care nu stii daca il mai primesti si daca viitoare, e ca un penalty in fotbal!🙂

As mai dori sa fac o observatie: mare grija la copiatul prin blue-tooth, si aici ma refer la acea casca „invizibila”. Exista numeroase riscuri la care te supui daca incerci aceasta metoda – multi „practicanti” ai acestului stil de copiat au sfarsit la doctor dupa ce nu si-au mai putut scoate casca. Aceasta metoda poate dauna grav auzului, deci mare grija!😉

Click AICI pentru a citi un articol complet cu cele mai bune metode de copiat, scrise si revizuite de mine.

Si cu acestea fiind spuse, va urez sa fiti inspirati, vigilenti si nu-i lasati pe profi sa va suspecteze de ceva. Succes la invatat si copiat!

Published in: on Ianuarie 24, 2010 at 12:14 am  Lasă un comentariu  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://pedigree77.wordpress.com/2010/01/24/copiez-deci-exist/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

