Preview: Franta – Romania

Dupa 12 ani de asteptat, de suspinat si privit la televizor in vara anilor pari nebisecti cum Italia, Brazilia si restul fortelor mondiale in fotbal se infrunta in cel mai important turneu final din lume, selectionata Romaniei este pregatita sa… mai astepte patru ani pana sa se dueleze intr-un meci oficial cu Argentina sau Mexic.

Inceputul catastrofal al acestei campanii de calificare (Romania 0-3 Lituania), urmat de o victorie in-extremis contra unor „desculti” (Ins. Faeroe 0-1 Romania) a continuat cu un meci in timpul caruia ni s-au aburit ecranele de la atata oftat (Romania 2-2 Franta), peste care a venit o „dubla” ce i-a fost fatala lui Victor Piturca (Romania 2-3 Serbia; Austria 2-1 Romania) ne-a lasat cu sanse de calificare mici (dar totusi, ele chiar exista), cifrate undeva in jurul valorii de 1%. S-a facut putina curatenie si in fotbalul nostru in ultima vreme, au sarit din schema unii jucatori (Cocis, Contra, Daniel Niculae), a fost inscaunat un nou selectioner (in persoana lui Razvan Lucescu) si a venit un val de noi jucatori, gata sa se sacrifice pentru „nationala” (Mihai Roman, Iulian Apostol, Tiberiu Ghioane). A venit o victorie in deplasare la Lituania, scor 0-1, iar acum Razvan isi da urmatorul test, de aceasta data la limba franceza.

Condusi de Raymdon Domenech, mai contestat ca niciodata, si procesand un fenomen de intinerire – prezent pe intreg mapamondul -, francezii se afla acum pe locul 2, in spatele Serbiei, fara a duce lipsa fiorilor reci datorati jocului inconsistent oferit de cel mai contestat antrenor all-time (dupa parerea mea). Totusi, nu putem compara valoarea jucatorilor francezi cu cea a romanilor, luati individual – Mutu nu e Benzema, Tanase nu e Ribery.

Evident, Mutu nu a este apt pentru acest meci, desi Fiorentina s-a bazat pe serviciile sale in Europa si in campionat. Nu e de mirare, ne-am obisnuit cu ideea ca Mutu s-a plictisit de noi. In principiu, lotul mi se pare OK, convocarea mi se pare reusita, desi Cristi Borcea a sarit ca Marius Niculae sau Andrei Cristea nu e convocat, iar Mazilu este in lot. Pai bine, Marius si Andrei au jucat impreuna peste 10 partide in total si au marcat cam 3 goluri insumat, in vreme ce Mazilu a evoluat in doar 3 partide si a inscris aproape cat cei doi dinamovisti la un loc (mai precis 2 goluri). Deci…

ECHIPA PROBABILA FRANTA: Lloris – Sagna, Gallas, Squillaci, Evra – Toulalan, L. Diarra, Gourcuff – Henry, Benzema, Anelka.

ECHIPA PROBABILA ROMANIA: Coman – Sapunaru, Radoi, Chivu, Rat – Mara, Ghioane, Apostol, Nicu – Marica, Surdu.

Anunțuri